niedziela, 18 października 2015

Tęczowy tort

Mój synek Adaś obchodził swoje 6 urodziny
i z tej okazji upiekłam kolorowy tort.
Dzieciom się podobał i smakował :)


Już od jakiegoś czasu oglądałam ten tort na internecie i gdy nadarzyła się okazja postanowiłam spróbować go upiec.
Nie jest trudny w wykonaniu. Ciasto zabarwiłam barwnikami spożywczymi w proszku kupionymi >tutaj<. Piekłam w tortownicy.


Składniki na ciasto:
375g mąki
226g margaryny
220g cukru
5 białek
2 łyżki ekstraktu waniliowego
1/2 łyżeczki soli
4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
335g mleka

1.Mąkę, sól i proszek do pieczenia przesiać do miski.
2.Do miski miksera włożyć miękką margarynę, miksować na gładką masę.
3.Porcjami dodawać cukier cały czas miksując.
4.Następnie dodawać po jednym białku i ekstrakt waniliowy.
5.Porcjami dodawać do masy suche składniki i mleko.
Miksować do uzyskania jednolitej masy.
6.Ciasto podzielić na 6 równych porcji po ok.215g
7.Do każdej porcji ciasta dodać barwnik.
8.Tortownicę natłuścić i wysypać mąką, wlać ciasto.
9.Piec w 190°C przez 15-20min.
10.Wyjąć i wystudzić.

Składniki na krem:
500g serka mascarbone
400ml śmietany 30%
4 łyżki cukru pudru
skórka starta z połowy cytryny + sok

1.Do wysokiego naczynia wlać zimną śmietanę i ubić na sztywno.
2.Do dużej miski włożyć serek mascarbone, dodać cukier, skórkę i sok z cytryny.
Zmiksować na małych obrotach, dodać śmietanę i jeszcze raz zmiksować do połączenia składników.
3.Ciasto przełożyć kremem.
4.Tort przechowujemy w lodówce.



6 komentarzy:

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad