czwartek, 2 lipca 2015

Ciasto ucierane z borówkami

Sezon na borówki rozpoczął się na dobre, więc upiekłam z nimi pyszne ciasto.
W tym tygodniu kupiłam nowy mikser z miską Zelmer 481,
więc była okazja go wypróbować.
Sprawdził się świetnie!



Składniki na blaszkę 28 x 25 cm 
Produkty muszą mieć temperaturę pokojową.

Ciasto:
5 jajek
200g margaryny
1,5 szklanki cukru
1 łyżka cukru waniliowego
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

3 szklanki borówek

Kruszonka:
150g mąki tortowej
100g cukru
80g zimnego masła

Wykonanie:
Wszystkie składniki kruszonki zagnieść do uzyskania konsystencji mokrego piasku
i wstawić do lodówki, aby się schłodziła.
Mąkę pszenną i ziemniaczana przesiać razem z proszkiem do pieczenia. Margarynę utrzeć  z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Dodawać po jednym jajku ciągle mieszając, aż do uzyskania jednolitej masy. Wsypać mąki z proszkiem i nadal mieszać, aby składniki dobrze się połączyły.
Blaszkę wysmarować margaryna i wyłożyć papierem do pieczenia.
Przełożyć ciasto, wyrównać, ułożyć owoce i posypać kruszonką.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok.1 godziny.


Zachęcam do korzystania z przepisu, bo ciasto wyszło świetne!



Smacznego!!!


10 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie, co prawda nie wiem jak u mnie borówki na krzaczku, ale jak będą już dobra to może wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło naprawdę dobre. Ja robiłam z borówkami leśnymi

      Usuń
  2. Ostatnio też zrobiłam ucierany, ale z porzeczkami, bo akurat oberwałam cały krzaczek :) Z borówkami też jest na pewno pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmmmm aż mi ślinka pociekła :) Wygląda pysznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie :) Na pewno niedługo wypróbuję przepis :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony po sobie ślad